Dlaczego systematyczność w biznesie online jest tak ważna?

Niezależnie od tego, jaki masz obecnie cel: zarabiać określoną kwotę miesięcznie, czy osiągnąć np. tytuł Ruby lub wyższy, musisz rozłożyć konkretne zadania na określony czas. Magicznym składnikiem, który doprowadzi Cię do celu jest systematyczność

Kiedy zapytasz Google, czym właściwie ona jest, pojawi się odpowiedź, że to “regularne wykonywanie pewnych działań oraz umiejętność dążenia do wyznaczonego celu pomimo czynników rozpraszających”.

Kiedy więc pracujesz każdego dnia, nie tracisz fokusu, a jednocześnie uwalniasz się od presji, bo wiesz, jaki cel masz na horyzoncie i ile kroków Cię od niego dzieli. Pamiętaj, że wykonanie nawet większej ilości zadań raz na jakiś czas nie da Ci takiego efektu, jak systematyczne, codzienne realizowanie wyznaczonych kroków.  

Ciekawa statystyka na drodze do sukcesu

Przykładowo, jedna ze statystyk Nu Skin mówi, że aby osiągnąć w biznesie tytuł Ruby, który zarabia (w dużym uśrednieniu) 10 000 zł, musisz odbyć 250 rozmów trójkowych, czyli opowiedzieć o biznesie 250 nowym osobom. Jak to wygląda w rozłożeniu czasowym? Wystarczą 3 rozmowy  dziennie, prowadzone od poniedziałku do piątku przez cztery miesiące. Ta statystyka brzmi obiecująco! A duży cel rozłożony na małe kroczki także jest wart starań. Magicznym składnikiem na drodze do jego zrealizowania jest więc systematyczność, która pozwala być w ciągłym procesie. Daje nam też komfortową myśl,  nie musimy się spieszyć, skoro każdego dnia mamy do wykonania określone zadanie. 

Dzięki czynnościom wyznaczonym na każdy dzień, czyli równoległym pozyskiwaniu klientów, rekrutacji, rozwojowi social mediów pewnego dnia zobaczysz efekt kuli śniegowej, którą udało Ci się stworzyć codziennymi działaniami. 

Dlaczego jeszcze systematyczność jest tak ważna?

Bo uwalnia Cię od myśli, że masz zaległości, które się piętrzą. Czasem to właśnie te myśli doprowadzają nas do porażki – “skoro ostatnio nie pracowałam nad promocją/akcją sprzedażową, to teraz już nie ma sensu zaczynać”. Nic bardziej mylnego – każdego dnia możesz postanowić, że to Twój nowy początek! Systematyczność w network marketingu chroni Cię też przed negatywnymi emocjami, myślą, że nie robisz postępów, o których marzysz. 

Jak działają marki w social mediach? Systematycznie!

Systematyczność choćby w publikowaniu stories na Instagramie buduje też Twoją wiarygodność. Wyobraź sobie, że odpuszczasz codzienne publikacje związane z Twoim lifestyle’m, biznesem, pasjami i rodziną. Obserwatorzy nie widzą Twoich codziennych zmagań, nie dostrzegają,  jak się rozwijasz lub z czym obecnie zmagasz. 

Nie budujesz w nich więc zaufania, nie masz z obserwatorami żadnej relacji. Aż pewnego dnia pojawia się fantastyczna promocja, na której chcesz zarobić i postanawiasz opowiedzieć o niej na Instagramie. I bum! Prawdopodobnie spotykasz się z pustką, bo wyświetleń jest mało (a to codzienne publikacje podbijają algorytm!), nikt nie wie, jaki produkt sprzedajesz (bo nie zbudowałeś tej świadomości wcześniej), nikt nie decyduje się kupić akurat od Ciebie (bo wcześniej nie zbudowałeś wizerunku godnego zaufania). 

Zauważ, jak działają duże marki czy sklepy internetowe w social mediach: stawiają na systematyczność i regularne publikacje, mówią o tym, co interesuje klientów, edukują o produktach, informują o sukcesach/nagrodach. Dzięki temu tworzy się relacja na linii sprzedawca: klient. A w momencie, gdy zaczyna się np. sezon promocji, takie sklepy zbierają żniwa, bo klienci kupują właśnie w swoich ulubionych miejscach.

Dlatego niezależnie od tego, czy budujesz biznes offline, online lub w sposób hybrydowy, nie odwlekaj pracy na przyszłość! Im dłużej zastanawiasz się nad wykonaniem zadania, tym więcej argumentów przeciw jego wykonaniu piętrzy się w Twojej głowie! Lęk najłatwiej jest pokonać działaniem, nie myśleniem. 

obserwuj autorkę @judyta.kokoszkiewicz